2016 | |||||
Brain Factory Prototype 2 Interactive Installation EEG 3D Printing |
Brain Factory translates human abstractions into 3D Printed objects | ||||
Brain Factory Prototype Interactive installation, EEG, 3D printing |
In the Brain Factory, brain workers control matter with their thoughts. First prototype for Bains Nu | ||||
Just Dig/It! 5 video installations + original printed shots |
Exhibition at Osage Gallery Hong Kong | ||||
Quarxs 90s Post Pixel |
Quarxs Series and original drawings presented in their original 90s environment during Biennale Anim | ||||
2015 | |||||
Brain Factory Brain Factory (Project) |
Where the "brain workers" convert human abstractions into commodities | ||||
2014 | |||||
Emotion Winds, Video furtive Video |
Video furtive | ||||
Emotion Winds Video |
Emotion Winds | ||||
2013 | |||||
Political Shift, Furtive video Video |
Video furtive | ||||
Political Shift Video |
Political Shift | ||||
Color Shift Interactive Ipad Application |
Color Shift | ||||
2012 | |||||
Tunnels Around the World Televirtuality Installation |
It remains a spectacular way to dig into a cultural material. | ||||
2011 | |||||
Emotion Forecast for Urban Screen Urban Screen Real Time Work |
La Météo des émotions du monde (Emotion Forecast sur écran géant durant Show Off / La FIAC 2011 | ||||
Stolen Life Installation, vidéo et végétal |
Dispositif interactif,2 écrans vidéo, 2 PC, 2 caméras, 2 pièces, une porte, une fenêtre | ||||
Back to Back Installation video |
Installation video, 2 écrans, 2 PC, cabine, assise pour deux personnes, une porte étroite | ||||
Quarxs, dessins et vidéos Exposition Médiathèque Enghien les Bains |
Présentation des Quarxs : dessins originaux de F. Schuiten et vidéos sur l'art | ||||
Out of The Dump Exposition Centre des Arts d'Enghien les Bains |
Plus de 15 installations issues de la décharge à projets: | ||||
Sans Armes Citoyens Appel à réécrire l'hymne national |
Appel à réécrire l'hymne national frontièrement international | ||||
2010 | |||||
Emotion Forecast Dispositif Internet, Installation interactive |
La Météo des émotions du monde façon Bloomberg TV | ||||
(UNCURATABLE [ART) INCURABLE] International event, exhibition of connective art |
a first synchronized event to demonstrate participation in the Collider, connecting works produced o | ||||
KITSUN Mobile Urban Navigator |
KIT de Survie Urbain Numérique | ||||
Last Life Internet Reality Game |
Un jeu en ligne, reality game, pour gagner sa vie | ||||
The Art Collider P2P Network for connective creation |
TheArtCollider is a platform for connected creation of time based art aiming towards a collaborative | ||||
2008 | |||||
Arc de Triomphe entre Guerre et Paix scénographie permanente / museum design / interact |
scénographie permanente de l'arc de Triomphe à Paris, dispositifs interactifs | ||||
Des Grandes Questions à la Décharge Exposition |
Exposition ré-prospective présentant 10 installations de 1994 à 2008 Re-prospective exhibition 10 | ||||
Blind love ready made: l'amour aveugle prêt à l' Instance extraite du Dump. |
Extrait sonore de film pornographique + Windows Media Player 7.0. Ecran plasma, PC. | ||||
2007 | |||||
Interactivity: the dead end of our artistic era Dialogue with Woody Vasulka |
Steina and Woody Vasulka in So.So.So | ||||
Falling pixels Video Installation vidéo |
Fallling pixels | ||||
Epidémie Rendre visible l’invisible |
Projet d’exposition pour la Cité des sciences de la Villette | ||||
Falling pixels Installation vidéo, son, instance d’un projet issu |
interactive art project | ||||
2004 | |||||
Emotional Slides (e-Slides) Installation, scultures, video (undone project) |
Video projections reflected by polished surfaces distorted by world's emotions | ||||
2002 | |||||
So.So.So. VR, Internet, interactive Music |
Somebody, Somewhere, Some Time | ||||
Parallel Architectures VR, video, Immersive Television |
Instant City -Archigram Peter Cook | ||||
La Machine à idées Interface ludo-marketing |
Une machine à produire automatiquemet des concepts de produits innovants | ||||
2001 | |||||
The Blue Station Architecure, VR, Internet, interactive music |
F. D.Roosevelt subway station (project) | ||||
2000 | |||||
Labylogue VR, Internet, music, text generation, voice recogn |
encounters in the labyrinth of our own words | ||||
Planet of Visions Pavillon |
Exposition universelle de Hanovre | ||||
La Membrane architecture organique |
Exposition l'Homme transformé, Cité des sciences et de l'Industrie de Paris | ||||
1999 | |||||
Crossing Talks CAVE, VR, infra red motion capture, Internet, vide |
Communication Rafting | ||||
1998 | |||||
The Paris-New Delhi Tunnel VR, networks, video and audio communication, music |
Tele-virtual installation | ||||
1997 | |||||
Cosmogonie documentaire HD sur la Réalité Virtuelle |
Conception et réalisation du documentaire pour Canal+ | ||||
World Skin, a Photo Safari in the Land of War Virtual Reality, CAVE, cameras, printer, Internet |
Virtual Reality Installation | ||||
Salle de navigation scénographie |
Exposition Nouvelle Image, Nouveaux Réseaux, Cité des sciences et de l'industrie | ||||
1996 | |||||
And What about Me? 2 Internet, java |
rewriting the 7 days | ||||
1995 | |||||
The Tunnel under the Atlantic VR, networks, video and audio communication, music |
Tele-virtual installation linking the Pompidou Center in Paris and the Museum of Contemporary Art Mo | ||||
And What about Me? 1 Internet, java |
our impact on the world | ||||
Is the Devil Curved? VR, intelligent agents, music |
The second of The Big Questions | ||||
1994 | |||||
Is God Flat? Dieu est-il plat? VR, a monk room |
methaphysics of video game | ||||
1993 | |||||
Mirage illimité Vidéo de création |
Générique d’une série sur la création vidéo. | ||||
1991 | |||||
The Quarxs Computer animated series |
One of the very first 3D Computer graphics animation series | ||||
1990 | |||||
Pièces à conviction Documentaires de création |
série de courts-métrages documentaires de création |