2016
          Brain Factory Prototype 2
Interactive Installation EEG 3D Printing
     Brain Factory translates human abstractions into 3D Printed objects
          Brain Factory Prototype
Interactive installation, EEG, 3D printing
     In the Brain Factory, brain workers control matter with their thoughts. First prototype for Bains Nu
          Just Dig/It!
5 video installations + original printed shots
     Exhibition at Osage Gallery Hong Kong
          Quarxs 90s
Post Pixel
     Quarxs Series and original drawings presented in their original 90s environment during Biennale Anim
          White Cube 0-10 Alpha
Perfume, Installation
     Collective exhibition: White Cube, Essence de l'art contemporain, The spirit of contemporary art
2015
          Brain Factory
Brain Factory (Project)
     Where the "brain workers" convert human abstractions into commodities
          White Cube alpha 1-20 (The Age of Experience)
Perfume, installation
     l'essence de l'art contemporain. 20 conceptual fragrances
2014
          White Cube Alpha (Variation - FIAC)
Perfume, installation
     The Essence of Contemporary Art, conceptual fragrance
          Emotions in Space
interactive installation, 3DVR, interactive motion
     Installation immersive: la musique des émotions du monde, au bout des doigts.
2013
          HK Roots, photo prints
photo print
     HK Roots, photo prints
          Color Shift
Interactive Ipad Application
     Color Shift
2012
          E-Scape today
Urban screen, Internet, generative video software
     Artworks can now occupy the public space and share the economics of attention as advertising used to
          Tunnels Around the World
Televirtuality Installation
     It remains a spectacular way to dig into a cultural material.
          911 BAD MAD GLAD SAD
Prints
     911 BAD MAD GLAD SAD
          MUSEALL
Interactive museum installation
     MUSEALL, Dispositif Educatif Muséographique Artistique Numérique et Documentaire
          Osmotic World
interactive environment
     Interactive art environment about ecological design
          Occupy Wall Screens
eMotion stock value
     displays in real time the stock valuation readouts next to emotional currents
2011
          Emotion Forecast for Urban Screen
Urban Screen Real Time Work
     La Météo des émotions du monde (Emotion Forecast sur écran géant durant Show Off / La FIAC 2011
          Cartes Postales de l'Arc
Création de cartes postales
     Appel à la création de cartes postales pour la nouvelle boutique de l'Arc de Triomphe de Paris
          Stolen Life
Installation, vidéo et végétal
     Dispositif interactif,2 écrans vidéo, 2 PC, 2 caméras, 2 pièces, une porte, une fenêtre
          Quarxs, dessins et vidéos
Exposition Médiathèque Enghien les Bains
     Présentation des Quarxs : dessins originaux de F. Schuiten et vidéos sur l'art
          Out of The Dump
Exposition Centre des Arts d'Enghien les Bains
     Plus de 15 installations issues de la décharge à projets:
          Back to Back
Installation video
     Installation video, 2 écrans, 2 PC, cabine, assise pour deux personnes, une porte étroite
          Appartement témoin
Installation, Papier peint, Mobilier
     Installation issue du Dump. Un appartement gratuit, mais décoré par les 3 Suisses. A free appartmen
          Dildomatic Opera
Instrument de musique: Godemichet, circuit bending
     Performance musicale faisant appel à un instrument de cybersex haptique
          Sans Armes Citoyens
Appel à réécrire l'hymne national
     Appel à réécrire l'hymne national frontièrement international
2010
          Emotion Forecast
Dispositif Internet, Installation interactive
     La Météo des émotions du monde façon Bloomberg TV
          Step and Shoot
Série photographique
     Série photographique : H2H, Human to Human.
          Titrisme
2 photographies et un cartel
     Issues du Dump, une série de pièces constituées de 2 photographies et d'un cartel
          The Dump : Recycling of Thoughts
Exposition au Centre Łaźnia, Gdansk, Pol
     Propositions d'artistes utilisant les concepts du blog The-Dump.net
          (UNCURATABLE [ART) INCURABLE]
International event, exhibition of connective art
     a first synchronized event to demonstrate participation in the Collider, connecting works produced o
          KITSUN
Mobile Urban Navigator
     KIT de Survie Urbain Numérique
          Last Life
Internet Reality Game
     Un jeu en ligne, reality game, pour gagner sa vie
          The Art Collider
P2P Network for connective creation
     TheArtCollider is a platform for connected creation of time based art aiming towards a collaborative
2009
          The pavillion of post-contempary curating: +MUPCA
le Musée du XXIe siècle.
     Projet architectural pour le Pavillion of Post-Contemporay Curating de Sutton Scarsdale Hall (UK) in
2008
          eMoving Stills
série photographique
     La Mécanique des émotions en photogrammes. 6 tirages photographiques sous-titrés
          Still Moving
Sculpture interactive sonore et vidéo
     Installation physique et virtuelle, acte 14 de la Mécanique des émotions. Interactive scul
          NeORIZON
Urban art interactive installation
     Urban art interactive installation for eArts Festival Shanghai Octobre 18-22 2008
          Emotion Ringtones
Installation interactive, Internet
     Ringtones from Emotion Vending Machine
          Arc de Triomphe entre Guerre et Paix
scénographie permanente / museum design / interact
     scénographie permanente de l'arc de Triomphe à Paris, dispositifs interactifs
          War Tourists
Photos, Installation
     Visitors of World Skin, a Photo Safari in the Land of War at FACT Liverpool exhibition sk-interface
          Des Grandes Questions à la Décharge
Exposition
     Exposition ré-prospective présentant 10 installations de 1994 à 2008 Re-prospective exhibition 10
2007
          e-Spotting 9/11
Internet VR installation
     e-Spotting (Emotion Spotting) a music/nternet performance and installation at the Palazzo Strozzi
          Falling pixels Video
Installation vidéo
     Fallling pixels
          Falling pixels
Installation vidéo, son, instance d’un projet issu
     interactive art project
          Epidémie
Rendre visible l’invisible
     Projet d’exposition pour la Cité des sciences de la Villette
2006
          Emotion Vending Machine / Distributeur automatique
Installation interactive
     Distributeur automatique d'émotions, musique,Internet
          Le Match du Futur
Projets pour la consultation
     Dispositif ludo-éducatif sur les enjeux du développement durable et la responsabilité individuelle
2005
          Emotional Traffic (e-traffic)
Internet, video projections on gaze and helium bal
     Emotional Traffic (e-traffic)
          Emotional Stock exchange (e-stock)
Internet, diod screens
     the stock market of World's emotions
          Emotional Market (e-market)
Internet, 12 video projections, sculptures digital
     the Market of World's emotions
          Cosmopolis, Overwriting the City
Giant interactive installation, VR telescopes, pan
     Large scale VR installation on urban planning
          SFEAR
Internet, helium balloon, 2 video projections, dig
     Installation, inflated baloon and digitally carved sculptures, in the Temple
          Frozen Feelings
Internet, digital carving
     relics from the World Emotional Mapping
          World Emotional Mapping (e-maps)
Internet, search engine, cartography
     maps from the World Nervous System
          The Mechanics of Emotions
Internet, search engine, digital carving, music, s
     series of works and performances
2004
          Emotional Slides (e-Slides)
Installation, scultures, video (undone project)
     Video projections reflected by polished surfaces distorted by world's emotions
          Watch Out !
The Eyes of the City
     Exposition dans les rues d’Athènes
2003
          DECONversation
Performance, dialogue
     Perfomance: Pierre Levy, Maurice Benayoun and Steve Mann in a bath tub, moderated by Derrick de Kerc
2002
          So.So.So.
VR, Internet, interactive Music
     Somebody, Somewhere, Some Time
          La Machine à idées
Interface ludo-marketing
     Une machine à produire automatiquemet des concepts de produits innovants
          Parallel Architectures
VR, video, Immersive Television
     Instant City -Archigram Peter Cook
          Le Cybermodule
scénographie
     Projet non réalisé pour la Cité des sciences
          Watch Out !
Wireless, SMS, video, Internet
     Send a warning message to the world
          Le SAS CUBE
Salle immersive de RA
     Conception de la première salle immersive sur PC, transportable
2001
          Musée de Liège
Projet de muséographie dynamique
     Projections et mobilier dynamique
          The Blue Station
Architecure, VR, Internet, interactive music
     F. D.Roosevelt subway station (project)
2000
          Labylogue
VR, Internet, music, text generation, voice recogn
     encounters in the labyrinth of our own words
          Architecture scénographies interactives
Scénographies
     espace physique, virtuel (interfaces Hypercube, HyperTV), 3D, Réalité Virtuelle, Réalité Augmentée (
          Planet of Visions
Pavillon
     Exposition universelle de Hanovre
          La Membrane
architecture organique
     Exposition l'Homme transformé, Cité des sciences et de l'Industrie de Paris
          Parcours multimédia
de l'Abbaye Royale de Fontevraud
     Conception et direction artistique du projet
          Art Impact, Collective Retinal Memory
VR, Internet, ineractive music
     Virtual reality and photographic installation using the Collective Retinal Memory (CRM)
1999
          Jardin Virtuel de Calais
Projet de parc thématique culturel
     Conception des dispositifs interactifs, réalité virtuelle, réalité augmentée, robots…
          Crossing Talks
CAVE, VR, infra red motion capture, Internet, vide
     Communication Rafting
1998
          Transarchitectures
2 Kakemonos
     pour l'exposition itinérante organisée par Odile Fillion, et un texte
          The Paris-New Delhi Tunnel
VR, networks, video and audio communication, music
     Tele-virtual installation
          Missing matter
2 Kakemonos et un texte
     Architectures réactives de la communication
1997
          Salle de navigation
scénographie
     Exposition Nouvelle Image, Nouveaux Réseaux, Cité des sciences et de l'industrie
          World Skin, a Photo Safari in the Land of War
Virtual Reality, CAVE, cameras, printer, Internet
    

Virtual Reality Installation

1996
          Far Near (e-motion)
VR, Internet, interactive music and agents
     World nervous system (project)
          And What about Me? 2
Internet, java
     rewriting the 7 days
1995
          The Tunnel under the Atlantic
VR, networks, video and audio communication, music
     Tele-virtual installation linking the Pompidou Center in Paris and the Museum of Contemporary Art Mo
          And What about Me? 1
Internet, java
     our impact on the world
          Is the Devil Curved?
VR, intelligent agents, music
     The second of The Big Questions
1994
          Is God Flat? Dieu est-il plat?
VR, a monk room
     methaphysics of video game
          The Big Questions
VR, Internet, agents, music, text
     a collection of VR and Internet works
          Le diable est-il courbe?
Série d'installations interactives
     Réalité Virtuelle et Internet.
1992
          AME: Art After Museum
Virtual Reality Art collection
     Virtual Reality contemporary art collection, villa Medicis hors les murs 1993
1990
          935 m de bande, Daniel Buren
Triptyque vidéo, 1983
     Daniel Buren monte la pièce qu’il présente à l’A.R.C (M.A.M. de Paris) en mai 1983 : Point de vue.
          Carré blanc sur fond blanc
série: Boîte à musique + Kit
     Série créée en 1980. Déclinaison critique sur le Carré blanc de Malevitch.