2016 | |||||
Brain Factory Prototype 2 Interactive Installation EEG 3D Printing |
Brain Factory translates human abstractions into 3D Printed objects | ||||
Brain Factory Prototype Interactive installation, EEG, 3D printing |
In the Brain Factory, brain workers control matter with their thoughts. First prototype for Bains Nu | ||||
Just Dig/It! 5 video installations + original printed shots |
Exhibition at Osage Gallery Hong Kong | ||||
Quarxs 90s Post Pixel |
Quarxs Series and original drawings presented in their original 90s environment during Biennale Anim | ||||
2015 | |||||
Brain Factory Brain Factory (Project) |
Where the "brain workers" convert human abstractions into commodities | ||||
White Cube alpha 1-20 (The Age of Experience) Perfume, installation |
l'essence de l'art contemporain. 20 conceptual fragrances | ||||
2014 | |||||
White Cube Alpha (Variation - FIAC) Perfume, installation |
The Essence of Contemporary Art, conceptual fragrance | ||||
Emotion Winds Video |
Emotion Winds | ||||
Emotion Winds, Video furtive Video |
Video furtive | ||||
2013 | |||||
Political Shift, Furtive video Video |
Video furtive | ||||
Political Shift Video |
Political Shift | ||||
Color Shift Interactive Ipad Application |
Color Shift | ||||
2012 | |||||
Tunnels Around the World Televirtuality Installation |
It remains a spectacular way to dig into a cultural material. | ||||
MUSEALL Interactive museum installation |
MUSEALL, Dispositif Educatif Muséographique Artistique Numérique et Documentaire | ||||
Osmotic World interactive environment |
Interactive art environment about ecological design | ||||
2011 | |||||
Emotion Forecast for Urban Screen Urban Screen Real Time Work |
La Météo des émotions du monde (Emotion Forecast sur écran géant durant Show Off / La FIAC 2011 | ||||
Cartes Postales de l'Arc Création de cartes postales |
Appel à la création de cartes postales pour la nouvelle boutique de l'Arc de Triomphe de Paris | ||||
Stolen Life Installation, vidéo et végétal |
Dispositif interactif,2 écrans vidéo, 2 PC, 2 caméras, 2 pièces, une porte, une fenêtre | ||||
Back to Back Installation video |
Installation video, 2 écrans, 2 PC, cabine, assise pour deux personnes, une porte étroite | ||||
WHITE CUBE Parfum |
Parfum, L'essence de l'art contemporain, The Spirit of Contemporary Art, perfume | ||||
Quarxs, dessins et vidéos Exposition Médiathèque Enghien les Bains |
Présentation des Quarxs : dessins originaux de F. Schuiten et vidéos sur l'art | ||||
Out of The Dump Exposition Centre des Arts d'Enghien les Bains |
Plus de 15 installations issues de la décharge à projets: | ||||
Appartement témoin Installation, Papier peint, Mobilier |
Installation issue du Dump. Un appartement gratuit, mais décoré par les 3 Suisses. A free appartmen | ||||
Sans Armes Citoyens Appel à réécrire l'hymne national |
Appel à réécrire l'hymne national frontièrement international | ||||
Le cafard de la pleine lune Diffusion: http://www.the-dump.net |
images troublantes | ||||
2010 | |||||
Emotion Forecast Dispositif Internet, Installation interactive |
La Météo des émotions du monde façon Bloomberg TV | ||||
(UNCURATABLE [ART) INCURABLE] International event, exhibition of connective art |
a first synchronized event to demonstrate participation in the Collider, connecting works produced o | ||||
KITSUN Mobile Urban Navigator |
KIT de Survie Urbain Numérique | ||||
Last Life Internet Reality Game |
Un jeu en ligne, reality game, pour gagner sa vie | ||||
Adam smith's invisible hand la Main Invisible développé par Adam Smith |
Un hologramme | ||||
Art total Sculpture prototypage rapide |
structure gonflable | ||||
The Art Collider P2P Network for connective creation |
TheArtCollider is a platform for connected creation of time based art aiming towards a collaborative | ||||
Dump au mètre Instance extraite du Dump. |
papier peint issu du Dump | ||||
2009 | |||||
The pavillion of post-contempary curating: +MUPCA le Musée du XXIe siècle. |
Projet architectural pour le Pavillion of Post-Contemporay Curating de Sutton Scarsdale Hall (UK) in | ||||
2008 | |||||
Arc de Triomphe entre Guerre et Paix scénographie permanente / museum design / interact |
scénographie permanente de l'arc de Triomphe à Paris, dispositifs interactifs | ||||
Des Grandes Questions à la Décharge Exposition |
Exposition ré-prospective présentant 10 installations de 1994 à 2008 Re-prospective exhibition 10 | ||||
Blind love ready made: l'amour aveugle prêt à l' Instance extraite du Dump. |
Extrait sonore de film pornographique + Windows Media Player 7.0. Ecran plasma, PC. | ||||
2007 | |||||
Interactivity: the dead end of our artistic era Dialogue with Woody Vasulka |
Steina and Woody Vasulka in So.So.So | ||||
Falling pixels Video Installation vidéo |
Fallling pixels | ||||
Epidémie Rendre visible l’invisible |
Projet d’exposition pour la Cité des sciences de la Villette | ||||
Falling pixels Installation vidéo, son, instance d’un projet issu |
interactive art project | ||||
2006 | |||||
Emotion Vending Machine / Distributeur automatique Installation interactive |
Distributeur automatique d'émotions, musique,Internet | ||||
Le Match du Futur Projets pour la consultation |
Dispositif ludo-éducatif sur les enjeux du développement durable et la responsabilité individuelle | ||||
2005 | |||||
Emotional Stock exchange (e-stock) Internet, diod screens |
the stock market of World's emotions | ||||
Emotional Market (e-market) Internet, 12 video projections, sculptures digital |
the Market of World's emotions | ||||
Cosmopolis, Overwriting the City Giant interactive installation, VR telescopes, pan |
Large scale VR installation on urban planning | ||||
SFEAR Internet, helium balloon, 2 video projections, dig |
Installation, inflated baloon and digitally carved sculptures, in the Temple | ||||
Frozen Feelings Internet, digital carving |
relics from the World Emotional Mapping | ||||
2004 | |||||
Emotional Slides (e-Slides) Installation, scultures, video (undone project) |
Video projections reflected by polished surfaces distorted by world's emotions | ||||
e-box packaging of the Frozen Feelings |
emotional packaging | ||||
2003 | |||||
un Générateur de Failles Psychologiques Integré Performance prospective |
Conférence RIAM, La Belle de Mai, Marseille, 29 avril 2003 Performance de clôtur | ||||
felix fan |
Ventilateur à ailes verticales | ||||
vessel Crockery design |
Stackable plates | ||||
2002 | |||||
So.So.So. VR, Internet, interactive Music |
Somebody, Somewhere, Some Time | ||||
Parallel Architectures VR, video, Immersive Television |
Instant City -Archigram Peter Cook | ||||
simply standalone portfolio |
Portfolio | ||||
La Machine à idées Interface ludo-marketing |
Une machine à produire automatiquemet des concepts de produits innovants | ||||
Le SAS CUBE Salle immersive de RA |
Conception de la première salle immersive sur PC, transportable | ||||
Le Cybermodule scénographie |
Projet non réalisé pour la Cité des sciences | ||||
sloop soft shelves |
Design, Soft shelves | ||||
2001 | |||||
The Blue Station Architecure, VR, Internet, interactive music |
F. D.Roosevelt subway station (project) | ||||
Musée de Liège Projet de muséographie dynamique |
Projections et mobilier dynamique | ||||
softchair behavioural design |
Dynamic seats, behaving like friends | ||||
2000 | |||||
Labylogue VR, Internet, music, text generation, voice recogn |
encounters in the labyrinth of our own words | ||||
Architecture scénographies interactives Scénographies |
espace physique, virtuel (interfaces Hypercube, HyperTV), 3D, Réalité Virtuelle, Réalité Augmentée ( | ||||
Parcours multimédia de l'Abbaye Royale de Fontevraud |
Conception et direction artistique du projet | ||||
La Membrane architecture organique |
Exposition l'Homme transformé, Cité des sciences et de l'Industrie de Paris | ||||
Planet of Visions Pavillon |
Exposition universelle de Hanovre | ||||
artTrap videoprojection and Internet |
interactive art project | ||||
1999 | |||||
Crossing Talks CAVE, VR, infra red motion capture, Internet, vide |
Communication Rafting | ||||
Jardin Virtuel de Calais Projet de parc thématique culturel |
Conception des dispositifs interactifs, réalité virtuelle, réalité augmentée, robots… | ||||
TATI bag shopping bag |
Artist's shoping bag for TATI stores curated by Cyrille Putman | ||||
1998 | |||||
Missing matter 2 Kakemonos et un texte |
Architectures réactives de la communication | ||||
The Paris-New Delhi Tunnel VR, networks, video and audio communication, music |
Tele-virtual installation | ||||
1997 | |||||
Cosmogonie documentaire HD sur la Réalité Virtuelle |
Conception et réalisation du documentaire pour Canal+ | ||||
Salle de navigation scénographie |
Exposition Nouvelle Image, Nouveaux Réseaux, Cité des sciences et de l'industrie | ||||
World Skin, a Photo Safari in the Land of War Virtual Reality, CAVE, cameras, printer, Internet |
Virtual Reality Installation | ||||
1996 | |||||
Far Near (e-motion) VR, Internet, interactive music and agents |
World nervous system (project) | ||||
And What about Me? 2 Internet, java |
rewriting the 7 days | ||||
1995 | |||||
The Tunnel under the Atlantic VR, networks, video and audio communication, music |
Tele-virtual installation linking the Pompidou Center in Paris and the Museum of Contemporary Art Mo | ||||
And What about Me? 1 Internet, java |
our impact on the world | ||||
Is the Devil Curved? VR, intelligent agents, music |
The second of The Big Questions | ||||
1994 | |||||
Is God Flat? Dieu est-il plat? VR, a monk room |
methaphysics of video game | ||||
1993 | |||||
Mirage illimité Vidéo de création |
Générique d’une série sur la création vidéo. | ||||
1991 | |||||
The Quarxs Computer animated series |
One of the very first 3D Computer graphics animation series | ||||
1990 | |||||
Pièces à conviction Documentaires de création |
série de courts-métrages documentaires de création |