2016
          Brain Factory Prototype 2
Interactive Installation EEG 3D Printing
     Brain Factory translates human abstractions into 3D Printed objects
          Brain Factory Prototype
Interactive installation, EEG, 3D printing
     In the Brain Factory, brain workers control matter with their thoughts. First prototype for Bains Nu
2015
          Brain Factory
Brain Factory (Project)
     Where the "brain workers" convert human abstractions into commodities
          White Cube alpha 1-20 (The Age of Experience)
Perfume, installation
     l'essence de l'art contemporain. 20 conceptual fragrances
2014
          White Cube Alpha (Variation - FIAC)
Perfume, installation
     The Essence of Contemporary Art, conceptual fragrance
2013
          Color Shift
Interactive Ipad Application
     Color Shift
2012
          Tunnels Around the World
Televirtuality Installation
     It remains a spectacular way to dig into a cultural material.
          MUSEALL
Interactive museum installation
     MUSEALL, Dispositif Educatif Muséographique Artistique Numérique et Documentaire
          Osmotic World
interactive environment
     Interactive art environment about ecological design
2011
          Cartes Postales de l'Arc
Création de cartes postales
     Appel à la création de cartes postales pour la nouvelle boutique de l'Arc de Triomphe de Paris
          WHITE CUBE
Parfum
     Parfum, L'essence de l'art contemporain, The Spirit of Contemporary Art, perfume
          Appartement témoin
Installation, Papier peint, Mobilier
     Installation issue du Dump. Un appartement gratuit, mais décoré par les 3 Suisses. A free appartmen
          Le cafard de la pleine lune
Diffusion: http://www.the-dump.net
     images troublantes
2010
          (UNCURATABLE [ART) INCURABLE]
International event, exhibition of connective art
     a first synchronized event to demonstrate participation in the Collider, connecting works produced o
          KITSUN
Mobile Urban Navigator
     KIT de Survie Urbain Numérique
          Last Life
Internet Reality Game
     Un jeu en ligne, reality game, pour gagner sa vie
          Adam smith's invisible hand
la Main Invisible développé par Adam Smith
     Un hologramme
          The Art Collider
P2P Network for connective creation
     TheArtCollider is a platform for connected creation of time based art aiming towards a collaborative
          Dump au mètre
Instance extraite du Dump.
     papier peint issu du Dump
          Art total
Sculpture prototypage rapide
     structure gonflable
2009
          The pavillion of post-contempary curating: +MUPCA
le Musée du XXIe siècle.
     Projet architectural pour le Pavillion of Post-Contemporay Curating de Sutton Scarsdale Hall (UK) in
2008
          Arc de Triomphe entre Guerre et Paix
scénographie permanente / museum design / interact
     scénographie permanente de l'arc de Triomphe à Paris, dispositifs interactifs
          Des Grandes Questions à la Décharge
Exposition
     Exposition ré-prospective présentant 10 installations de 1994 à 2008 Re-prospective exhibition 10
2007
          Epidémie
Rendre visible l’invisible
     Projet d’exposition pour la Cité des sciences de la Villette
2006
          Emotion Vending Machine / Distributeur automatique
Installation interactive
     Distributeur automatique d'émotions, musique,Internet
          Le Match du Futur
Projets pour la consultation
     Dispositif ludo-éducatif sur les enjeux du développement durable et la responsabilité individuelle
2005
          Emotional Stock exchange (e-stock)
Internet, diod screens
     the stock market of World's emotions
          Emotional Market (e-market)
Internet, 12 video projections, sculptures digital
     the Market of World's emotions
          Cosmopolis, Overwriting the City
Giant interactive installation, VR telescopes, pan
     Large scale VR installation on urban planning
          SFEAR
Internet, helium balloon, 2 video projections, dig
     Installation, inflated baloon and digitally carved sculptures, in the Temple
          Frozen Feelings
Internet, digital carving
     relics from the World Emotional Mapping
2004
          Emotional Slides (e-Slides)
Installation, scultures, video (undone project)
     Video projections reflected by polished surfaces distorted by world's emotions
          e-box
packaging of the Frozen Feelings
     emotional packaging
2003
          un Générateur de Failles Psychologiques Integré
Performance prospective
    

Conférence RIAM, La Belle de Mai, Marseille, 29 avril 2003

Performance de clôtur

          felix
fan
     Ventilateur à ailes verticales
          vessel
Crockery design
     Stackable plates
2002
          simply
standalone portfolio
     Portfolio
          Le SAS CUBE
Salle immersive de RA
     Conception de la première salle immersive sur PC, transportable
          sloop
soft shelves
     Design, Soft shelves
          Le Cybermodule
scénographie
     Projet non réalisé pour la Cité des sciences
          La Machine à idées
Interface ludo-marketing
     Une machine à produire automatiquemet des concepts de produits innovants
2001
          Musée de Liège
Projet de muséographie dynamique
     Projections et mobilier dynamique
          The Blue Station
Architecure, VR, Internet, interactive music
     F. D.Roosevelt subway station (project)
          softchair
behavioural design
     Dynamic seats, behaving like friends
2000
          artTrap
videoprojection and Internet
     interactive art project
          Parcours multimédia
de l'Abbaye Royale de Fontevraud
     Conception et direction artistique du projet
          La Membrane
architecture organique
     Exposition l'Homme transformé, Cité des sciences et de l'Industrie de Paris
          Architecture scénographies interactives
Scénographies
     espace physique, virtuel (interfaces Hypercube, HyperTV), 3D, Réalité Virtuelle, Réalité Augmentée (
1999
          TATI bag
shopping bag
     Artist's shoping bag for TATI stores curated by Cyrille Putman
          Jardin Virtuel de Calais
Projet de parc thématique culturel
     Conception des dispositifs interactifs, réalité virtuelle, réalité augmentée, robots…
1998
          Missing matter
2 Kakemonos et un texte
     Architectures réactives de la communication
1997
          Salle de navigation
scénographie
     Exposition Nouvelle Image, Nouveaux Réseaux, Cité des sciences et de l'industrie
1996
          Far Near (e-motion)
VR, Internet, interactive music and agents
     World nervous system (project)
          And What about Me? 2
Internet, java
     rewriting the 7 days
1995
          And What about Me? 1
Internet, java
     our impact on the world