Hang it on your wall and call it an ?installation. (NoCA)
Received today SPAM
Message subject: Hang it on your wall and call it an “installation.
Received today SPAM
Message subject: Hang it on your wall and call it an “installation.
If it is not possible to patent ideas, it is because so many people could have the same idea at the same time.
The two things that could make the difference are either: to materialise the ideas, or: the special line linking one’s ideas from the first to the last one.
Something like the line on finger prints.
Player : Daniel Miller
Selon Daniel : « Core Dump », c’est la dernière chose qu’on fait dans un moment extrême avant de mettre les pattes en l’air.
At the very centre of the white box, a dot of light, floating.
The intersection of 2 laser beams.
A continuous sound made of thousands of voices coming from real time or pre-recorded phone conversions. Something close to white noise but different enough to make the audience feel the origin of the sound.
When visitors cut one of the beams, the sound stops.
Everything happens as if the contact of the two beams would make the whole communication process possible.
Good concept art needs good concept critics.
We need a magazine for critic and promotion of concept art. It has to be printed (should concept critic stay digital?).
Everybody is invited to write articles about projects/works from the Dump and the Open Dump.
Contemporary art teaches us that the curator is actually the artist, the collector the historian, and the critics: the conceptors. When we see how a piece art can be nicely dressed by a good critic, whatever the work, we understand that contemporary criticism is reversed conceptualisation. The impact on artist is so big that we should respect the value of this not so new fundamental component of creation.
A panorama is a 360° vision around the viewer point. This assumes that the global view around brings more meaning that the 60° view of an ordinary photo camera.
At the opposite, the framing of the plain 60° photo camera is also a cut out in reality, assembling elements on the same surface, excluding elements out of frame.
What is the peculiar truth of this exclusion?
Why not decide, whatever I want to shoot, to frame 45° left instead of the original picture I planed to do?
Deux concepts marquent la création du XXième siècle dont la portée métaphysique n’aura échappé à personne malgré leur éloignement apparent :
L’idée que le regardeur fait le tableau et l’idée que la vie d’une représentation puisse dépendre de son propriétaire (le Tamagotchi)
Les deux trahissent le fait que les représentations peuvent, par nature ou par construction, partager avec le monde qu’elles représentent une propriété fondamentale qui constitue la base d’un grand paradoxe métaphysique: notre incapacité totale à changer durablement l’ordre des choses et le sentiment d’infinie responsabilité qui nous habite. Les deux convergent vers l’idée que le monde existerait pour nous et par nous comme pour conjurer le fait qu’il n’en est probablement rien.
Je propose un dispositif qui nous donne la possibilité d’agir par défaut:
Deux salles contigües séparées par une ouverture rectangulaire, fenêtre et tableau. L’une est l’espace du public, plongé dans le noir. L’autre, inaccessible au public, est éclairée - comme dans les tunnels d’autoroute et une installation d’Olafur Eliasson - par de la lumière au sodium dont le spectre très étroit ne nous permet pas de distinguer les couleurs. Dans cette pièce un petit arbre planté. Il ne saurait se satisfaire d’une lumière si indigente en rayonnement.
Le dispositif de survie
Le dispositif d’observation
L’image
(Lire la suite…)
Player: Eleanor
This morning, Elea (3 years old) came and see me: “Look Dad, it’s you, on the book!â€
I’ve always dreamt to be on the cover page of great books. Here it is!
Of course immediately I thought that one could build one’s story, a media bio, using front pages, covers, posters, advertising, tabloids.
The world look like us, and we share the responsibility of this resemblance.
Jeff Koons is right!
Evolution of Never-Too-Early Art
Make a child transfer object in a noble material as a piece of art and you reach the target right in the affect. How many collectors would enjoy getting their favourite Teddy Bear from their childhood cast in brass?
Teddy Bear, brass
L’intelligence déployée pour franchir nos firewalls et autres filtres antispam, devrait être reconnue à sa juste mesure. On est proche ici de la tactique militaire et de la création à l’état pur.
Les formes les plus efficaces font appel à l’art de l‘image comme à l’art de l’écrit. Elles touchent à des compétences variées.
L’art de l’ « objet », titre du message,
l’art du texte qui tente de dire que non il ne s’agit pas de plâtre sous forme de gélules ayant des propriétés stimulantes propres à redresser un obélisque en gelée.
L’art de l’image qui nous dit en couleur ce que nous ne voudrions pas lire en noir sur blanc.
C’est là un art difficile. Alors que les artifices de la communication nous ont appris que les vessies sont belles comme des lanternes et que tout le monde le pense alors pourquoi rester isolé, nous prenons conscience du fait qu’il est inutile de résister et les Warhol du réseau devraient s’emparer des clichés magnifiés de la communication furtive (stealth communication) pour fonder une vision optimiste et soumise aux nouveaux dieux dont les pouvoirs dépassent les promesses, au moins en chiffre d’affaire.
Exposons les :
Propulsé par WordPress